Tuesday, December 09, 2008

Bra och mindre bra program

Jag och Malin försökte oss på att titta på årets julkalender, men nu börjar vi halka efter lite. De tre första avsnitten såg vi, men sedan har vi missat resten och det känns faktiskt inte speciellt jobbigt. Visst har det varit med en del roliga sekvenser i de avsnitt vi sett, men den har inte känts så mycket jul. Tomten är med, men det är egentligen det enda med julkoppling som varit med i inledningen. Det som drar ner betyget mest är omgivningen där det hela utspelas, gråvita väggar som känns otroligt tråkiga och profillösa. Kanske blir det några fler avsnitt, men jag tror inte vi kommer att se alla 24. Senast jag såg alla 24 avsnitt på en julkalender var när det var Sunes jul och den kvaliteten håller inte Skägget i brevlådan.
Ett program som håller hög kvalitet är mitt nya favoritprogram, nämligen EuroTalk på svenskafans.se. Det är ett riktigt nördigt fotbollsprogram, där man under en timme avhandlar vad som hänt under helgens matcher ute i Europa. En otroligt enkel programidé, men deltagarna i programmet är kunniga och intressanta att lyssna till. Jag tittar mest för att lyssna till vad de har att säga om matcherna i premier league, men det är intressant att höra om de andra serierna också. Speciellt de avsnitt när Erik Niva är med och pratar brukar hålla hög kvalitet. Det är mycket roligare att lyssna till de här fotbollsnördarnas åsikter än när tv-kanalernas halvtaskiga bisittare gör sina analyser. EuroTalk är ett stående inslag i mina tisdagar, Sveriges just nu bästa program.

Dagens låt: Bonnie Prince Billy - Raining in darling
sweet thing
i give you what i reach

0 Comments:

Post a Comment

<< Home