Saturday, December 13, 2008

Burn after reading

Igår var jag och Malin på bio, vi såg bröderna Coens senast verk, Burn After Reading. Coen-filmer brukar vara en aning speciella och den här var inget undantag, lite småsurrig handling med många oväntade händelser. Skådespelarinsatserna var mycket bra, Brad Pitt som blåst gyminstruktör och Frances McDormand som hans kollega är filmens två stora utropstecken. Det var ingen komedi som man satt och skrattade högt åt, men det var en hel del lustiga situationer och småsjuka scener som gjorde filmen riktigt trevlig.
Vi hade ett tag planer på att se en annan film, nämligen The day that earth stood still. Det är en film om en utomjording som kommer ner till jorden för att hindra människorna från att ha sönder sin planet, huvudrollen spelas av Keanu Reeves. Alienfilm med Hollywoods träigaste skådis, efter Kevin Costner och Ben Affleck, låter kanske inte som något som tilltalar mig och det var inte heller själva filmen som gjorde att jag ville se den. Jag har nämligen läst på internet att man i USA ska visa den första trailern för Wolverine-filmen innan den här filmen och om det skulle vara samma sak i Sverige vore det nästan värt pengarna bara för det. Nu får jag invänta trailern på internet i stället, det kommer att bli oerhört intressant att se de första klippen ur nästa års mest efterlängtade film. Jag har inte sett fram emot en film så här mycket sedan X-men 3, som kom ut i maj 2006, så jag ska se till att få en titt på trailern inom kort.

Dagens låt: Damien Rice - I remember
I remember it well
The first time that I saw
Your head around the door
'Cause mine stopped working

0 Comments:

Post a Comment

<< Home