Monday, November 17, 2008

Ny säsong, komplett samling och monstertårta

Igår såg jag och Malin första avsnittet på den tredje säsongen av Heroes. det kändes verkligen att det var längesen vi såg klart andra säsongen, jag mindes nämligen inte alls hur den slutade, mer än att Sylar låg i gatuhörn. Nu blev man påmind om förra säsongen på ett par ställen under det första avsnittet, så lite av förra säsongen hann komma tillbaka medan jag tittade. Familjen Petrelli verkar stå i fokus även denna säsong, åtminstone om man ser till det första avsnittet. Det känns skönt att Sylar är tillbaka, lika elak som under den första säsongen, han tog alldeles för lite plats under säsong två. Jag ser verkligen fram emot att se nästa avsnitt.
Idag blev min Weeping Willows-samling komplett, det blev den i och med köpet av Singles Collection, inte Singles again som kom för något år sedan alltså. Jag har nu allt som de släppt på cd och även ett mycket ovanligt kassettband med låtar som kom ut innan Broken Promise Land. Det blev inte så dyrt med den här skivan, den är värd bra mycket mer än jag betalade och det gör inte saken sämre direkt. Jag har följt Weeping Willows i drygt tio år och det har betytt oerhört mycket för min musiksmak, det känns skönt att nu vara stolt ägare till allt de givit ut.
Vår lägenhet har blivit än mer färdig i helgen, nu har vi hatthylla, skohylla, telefonhylla, speglar och affischer uppsatta. Det blir riktigt snyggt.
Malin gjorde förresten en riktig monstertårta i helgen, monster på ett positivt sätt. När jag fyllde år fick jag en enorm chokladtårta, det här var något liknande. Malin gör världens godaste kladdkakor, den här tårtan bestod av två sådana ovanpå varandra, mellan och ovanpå kakorna bredde hon på samma, otroligt goda glasyr som på min födelsedagstårta. Att den var god förstår ni nog och hur god den var kan jag inte riktigt beskriva i ord, det måste upplevas. Man tar inga stora bitar av den, så den räcker länge också. Hittills har tio personer ätit av den, jag och Malin flera gånger, ändå är nästan en femtedel kvar. Den femtedelen ska minska än mer ikväll.

Dagens låt: Oasis - I´m outta time, det här kommer man få uppleva i januari.
In my heart you grow
And that's where you belong

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

oasis i sthlm eller göteborg? :)

1:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Finns möjligtvis det receptet att få tag på? Det lät relativt gott det där^^ :)
Btw, trivs du på jobbet? :)

4:27 PM  
Blogger Tomas said...

I stockholm är det som jag ska se Oasis för första gången, ska bli skitkul.

Jag trivs kanon på mitt nya jobb, hur går det i nya skolan? Receptet kan du få via msn, om skaparen ger bort det :-)

7:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Skolan går super bra! Trivs som fisken i vattnet..
Får skriva till dig på msn något tag då :)

11:22 AM  

Post a Comment

<< Home