Tuesday, November 11, 2008

Klappar

Det har varit lite klent med uppdateringar här den senaste tiden, men jag har haft ganska fullt upp och då inte hunnit med att skriva. I söndags hade jag och Malin lägenhetsvisning för syster och Ronnie, bilder från det kan ni se på min systers sida, som länkas här bredvid.
På lördagskvällen såg jag, Malin och Malins syster en bra film, nämligen Valley of Elah, med Tommy Lee Jones i huvudrollen. Tydligen blev Tommy Lee Jones oscarsnominerad för sin insats och det har jag förståelse för, med tanke på att han också gjorde en grym insats i No country for old men var det verkligen på sin plats att han fick en nominering till oscarsgalan.
Det börjar närma sig jul nu och jag tror aldrig jag haft så svårt att skriva ner en önskelista. När jag var liten räckte det inte med en sida när jag skulle skriva ner vad jag ville ha, en sida blev det med action force-figurer, sedan fyllde jag resten med andra saker. Numera börjar det alltså bli svårare att komma på saker, förutom de saker som jag alltid vill ha, exempelvis årets Liverpool-tröja med Carragher på ryggen och Sporten Idag, som jag fått varje år sedan jag var sju år. För ett par år sedan kunde jag fortfarande få ner en sida med saker som jag ville ha, men i år när mamma ville ha tips fick jag inte ihop mer än kanske tio saker. Det känns lite ovant, men samtidigt blir det än mer spännande på julafton när alla mina klappar ska delas ut. När det gäller inköpen av klappar är jag i år ganska sent ute, jag brukar vara klar i början av november, men nu har jag faktiskt fortfarande ett par saker kvar att komplettera med innan jag kan börja fila på rimmen.

Dagens låt: Oasis - The importance of being Idle
As long as theres a bed beneath the stars that shine
Ill be fine

0 Comments:

Post a Comment

<< Home