Wednesday, November 12, 2008

Skottmärken och blånagel

Igår mötte vi det bästa laget i korpserien. Det finns en nackdel med att möta lag som är för bra, förutom att man förlorar, det gör nämligen ont också. Det är inte så att de spelar fulare än andra lag, men de skjuter mycket hårdare och som back står man i vägen för en hel del skott under en match. Igår när jag kom hem hade jag 4-5 röda märken på mina ben, dessutom hade jag en blånagel på min vänstra tumme, den kom precis när jag blivit av med den jag hade på pekfingret. Som tur är svider bara skottmärken precis när man blir skjuten, men blånageln kommer jag nog att störa mig på i några dagar. Det allra värsta med att ha en på tummen är att det är ett finger som ofta används, jag hade t.ex vissa prblem att ta på mig skorna i morse eftersom tummen inte var i toppform. Vi förlorade givetvis matchen igår, men förlusten blev inte så otroligt stor, med tanke på hur bra de var höll vi siffrorna nere ganska så bra, vi lyckades till och med ha ledningen under matchens första 6-7 minuter. När jag kom hem hade jag lyxen att få dricka smoothie, Malin gjorde en omgång i förrgår och det fanns precis lagom mängd kvar för att mätta mig efter matchen. Det har blivit en hel del smoothies gjorda i vårt hem sedan Malin skaffade en stavmixer, det är onekligen ett väldigt praktiskt redskap att ha i hemmet. Ett annat praktiskt redskap, som jag haft länge, användes för första gången i vårt hem igår. Det är min pannkaksspade jag menar, att vända pannkakor blev klart mycket enklare när man använde den. Jag har haft sedan jag flyttade hemifrån, men det har aldrig blivit av att jag använt den förrän nu. Det är ingen tvekan om att jag tänker fortsätta vända mina pannkakor med denna klipska uppfinning.

Dagens låt: Magnus Carlson - Heroes, bra Bowie-cover.
I, will be king
And you, you will be queen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home