Friday, November 07, 2008

Tiger Lou

Igår var jag på en överraskande bra konsert. Bandet som spelade var Tiger Lou, vet inte om namnet kommer av att musiken har klös eller att man inte har något mellansnack. Jag har sett dem tidigare, men då har Rasmus Kellerman, som är huvudfiguren i det hela, haft med sig andra musiker. Tidigare har man spelat ganska lugn indiepop med dystra texter, igår lät det annorlunda. Jag hade inte hört något av den nya skivan när jag satte mig på mitt säte i Spegelns förträffliga lokaler, därför kom det som en överraskning när musiken visade sig vara riktigt tung. Texterna och sången påminde om det gamla materialet, men musiken var annorlunda och det på ett positivt sätt. Det som tidigare kunde bli en aning långtråkigt blev nu mer intressant och omväxlande. Man spelade den nya skivan från start till mål innan man gick av scenen den första gången, när man kom in bjöd man på några av de gamla verken och till min stora glädje avslutade man det hela med War between us, min favorit från de gamla skivorna. Positivt var det också att se att lokalen var ganska välfylld, det är väldigt roligt att många går och tittar när Spegeln arrangerar konserter, det behöver Gävle. Nu är det bara en knapp månad tills det att Kjellvander ska spela här i staden också, på Spegeln, precis som för ett år sedan. Det blir ett trevligt återseende.

Dagens låt: Oasis - Live forever
I think you're the same as me
We see things they'll never see
You and I are gonna live forever

0 Comments:

Post a Comment

<< Home