Friday, October 31, 2008

U

Nu är flytten färdig, förutom en del småsaker som ska ordnas. Hyllväggen har verkligen blivit ett lyft för vår lägenhet, men det är en sak i den som stör mig. Jag har sorterat alla mina skivor i bokstavsordning, men det saknas skivor på en bokstav. Det är bokstaven U som blivit mitt problem, där är det nämligen tomt. Härom dagen tittade jag igenom ginzas katalog för att se om det fanns en chans att jag skulle kunna köpa något att ställa där i framtiden, men det ser mörkt ut. Jag gillar inte U2, de stod för nästan hälften av U-skivorna i katalogen. Den andra halven bestod av skivor med Magnus Uggla och om jag ogillar U2 så tycker jag ännu mindre om denna svenska pinsamhet. Det fanns en del andra ströskivor på bokstaven, men inga som verkade intressant. Jag kan köpa att jag inte fixat någon skiva till X, men U är en så pass vanlig bokstav att jag tycker att det borde finnas något som är värt att äga där. Är det någon som har ett bra tips på en U-skiva får ni gärna höra av er, det skulle kännas bra att göra bokstavsordningen komplett.
Jag gjorde förresten ett riktigt fynd härom dagen, en halv säsong av den tecknade Iron Man-serien för 49 kronor, det är så billigt att det nästan känns fel att köpa. Inte nog med det, igår hittade jag den animerade filmen om Iron Man, på loppis för 20 kronor. För 69 kronor har jag alltså fått en animerad film på 80 minuter och 14 avsnitt av serien, det kallar jag en bra investering. Gårdagens köp måste ändå vara lampan som jag och Malin hittade på en retroaffär i Bollnäs, om en Transformers någonsin skulle bli en lampa skulle den se ut precis som den. Riktigt cool.

Dagens låt: Shearwater - La dame et la licorne
Hold my arm, will you
Hold my arm harder
There are islands in the sun
There are diamonds in the water

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Har du hört unbelievable truth? Kanske kunde vara något för dig...

9:09 AM  

Post a Comment

<< Home