Wednesday, November 05, 2008

Arbetsskada igen

På mitt förra jobb råkade jag ut för en del arbetsskador, kanske inte så allvarliga, men likväl skador. Idag lyckades jag orsaka mig en skada på mitt nya jobb. Jag hade lektion med en av mina klasser när det knackade på dörren, jag gick dit och släppte in en elev som varit på toaletten. När han gick in vände jag mig mot klassen och tittade så att allt var lugnt, sedan tog jag dörren och smällde igen den. Tyvärr hade jag råkat glömma bort att ta bort handen från dörrposten, därför hamnade en av mina fingrar i vägen. Det gjorde riktigt ont, men eftersom jag hade 24 elever runt mig kunde jag inte gärna skrika ut de svordomar som flög genom huvudet på mig. Eftersom det hela var otroligt klantigt ville jag inte heller visa hur ont det gjorde, så jag bet ihop och gick ut i klassrummet för att hjälpa mina elever med ämnet. Svordomarna fick jag ta till när jag fick rast och kunde sätta mig vid skrivbordet, då hade jag nämligen fått en liten blånagel på mitt stackars pekfinger och det är ganska irriterande när man ska sitta vid en dator och skriva omdömen.
Annars har dagen varit bra, min kära mor såg nämligen till att ordna Oasis-biljetter till mig och Malin idag, jag kunde inte boka eftersom jag hade lektion. 28 januari i Globen kommer vi stå där på ståplatsområdet och njuta av bra musik, onekligen något att se fram emot.

Dagens låt: Oasis - Slide away
Let me be the one, that shines with you
in the morning,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jaha har du startat en ny trend i familjen? Ska bli spännande att se vem som blir den nästa....

3:41 AM  

Post a Comment

<< Home