Friday, October 03, 2008

Krunegård

Igår såg jag och Malin Markus Krunegård live här i Gävle. Efter att se sett Almes spelning nästan ensam i lokalen förra helgen var det skönt att se att alla fulla besökare lyssnade den här gången när man bröt musiken för livemusik, men nu var det å andra sidan torsdag och troligtvis var de flesta som besökte lokalen där för att höra spelningen. Jag hade äran att få recensera konserten åt en av lokaltidningarna, så där kommer det i morgon gå att läsa vad jag tyckte. Kort kan man väl säga att spelningen var sådär, bitvis bra, bitvis mindre bra. Krunegård har en del bra låtar, men det är för få för att hålla mitt intresse vid liv under hela spelningen.
I morgon ska jag jobba, trots att det är lördag. Vi ska nämligen ha inspark för våra nya elever på skolan och eftersom jag också är ny blir det lite av inspark av mig också. Annars är det två intressanta matcher i helgen också. Dels spelar vi korpmatch i innebandyn, vinner vi nu har vi vår första segersvit i seriespel och det vore stort. Dels spelar Liverpool mot PL:s nya köparlag, nämligen Manchester City. Det vore grymt om vi kunde slå dem på bortaplan och verkligen ta kommandot i serien. Hoppas på två segrar i helgen, då kommer jag att vara mycket nöjd på måndag.

Dagens låt: Band of Horses - Part one
to wake next to you in the morning
and good morning to you.
how do you do?
hey, good morning to you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home