Tuesday, September 23, 2008

Vita chokladisbjörnar

Glass har aldrig varit min grej, visst äter jag det om det ställs fram på bordet, men jag tar aldrig fram det själv. Det finns många saker jag blir sugen på framför glass, jag tror att det kommer att ändras nu. Jag kommer nog inte att bli sugen på all glass, men nu har jag hittat en som verkligen tilltalar mig. Det var igår som jag köpte en burk av Ben & Jerry att äta till efterrätt, den innehöll marshmallows och vita chokladisbjörnar. Malin hade länge pratat om den smaken, så det var på tiden att testa. Jag hade provat ett par Ben & Jerry-smaker tidigare och de hade varit okej, men inte tillräckligt goda för att övertyga mig om glassens storhet. Nu är jag övertygad.
De vita chokladisbjörnarna var riktigt goda, precis som väntat, men också själva glassen var väldigt god. Jag tror kombinationen med marshmallows gjorde att det smakade extra bra, men det här var första gången på riktigt länge som jag åt glass och kände att jag skulle kunna äta det jämt. Jag brukar få den känslan när jag äter melon, fruktsallad, chokladpudding och en del andra efterrätter, men aldrig när jag äter glass, förrän nu. Tydligen går pengar från den här glassen till att stoppa den globala uppvärmningen, så man gör faktiskt världen en tjänst när man äter den också. Namnet på smaken är Baked Alaska, om ni inte smakar kommer ni att ångra er.

Dagens låt: Joel Alme - A young summer´s youth, på lördag smäller det.
I´m glad that i found you

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag brukar inte heller tycka om glass, men den här måste jag testa!

12:32 AM  

Post a Comment

<< Home