Saturday, September 27, 2008

Cykeltur

Förra helgen cyklade jag för första gången på många år, det var inte så enkelt som jag mindes det. Det var vingligare än förr och min hastighet i nedförsbackarna var inte speciellt imponerande. Jag tog mig i alla fall till och från den Gamle Frankens lägenhet utan att råka ut för någon olycka. Idag cyklade jag igen och nu var det som förr igen. Jag kunde till och med hålla i med en hand på vissa ställen och min fot på bromsen fick inte alls jobba lika hårt som senast. Det är skönt att cykla, jag hade glömt hur det var. Man kommer fram snabbt och får både frisk luft och motion. Jag kommer närmare och närmare en cykeltur till jobbet, kanske blir det redan på måndag, jag hoppas det i alla fall.
En av anledningarna till att jag cyklade idag var att jag skulle till min lägenhet och titta på derbyt mot Everton. Vi tog en skön seger, 2-0 efter två mål av Torres. Spelmässigt kan jag inte påstå att vi övertygade, men vi vann och det är huvudsaken.
Ikväll är det dags för Joel Alme, spännande.

Dagens låt: Bright Eyes - Calender hung itself
You make me happy oh!! when skies are gray
You make me happy oh!! when skies are gray and gray and gray

0 Comments:

Post a Comment

<< Home