Friday, September 26, 2008

Vilse

Igår bevisade jag för mig själv att jag inte är så duktig att göra två saker samtidigt. Jag skulle åka iväg och hämta vår nya soffa tillsammans med Malins pappa när det ringde i min telefon, det var min gamla skola som hörde av sig för att fråga några saker. Jag klev in i bilen och körde vi väg samtidigt som jag pratade, när jag fem minuter senare lade på hade jag kört fel. Dt blev vänster i stället för höger i rondellen och sedan var det bara att vända. Att jag dessutom inte först insåg att jag kommit fel utan ringde och bad om ny beskrivning gjorde inte misstaget mindre klantigt. Jag visste var jag skulle, ändå lyckades jag inte hitta. Till slut kom jag i alla fall fram och vi kunde lasta in soffan i hästvagnen.
I morgon ska jag och Ronnie till Sandviken på spelning. Det är Joel Alme som kommer på besök och det ska bli intressant. Det har gått alldeles för lång tid sedan jag senast såg en riktig konsert, så det är verkligen på tiden. Innan vi beger oss till Sandviken ska jag få äran att smaka espresso från Ronnies nya maskin, även det ska bli riktigt intressant. Det var längesen jag gjorde espresso i min egen, så det blir svårt att jämföra smaker, men gott kommer det nog att vara i alla fall.

Dagens låt: Band of Horses - Detlef Schrempf
My eyes can't look at you any other way

0 Comments:

Post a Comment

<< Home