Thursday, September 25, 2008

P3 Live

Jag är dålig på att lyssna på radio, så dålig att jag inte ens har en antenn uppsatt på bilen. Nu har jag så smått börja inse att det kanske vore en idé att sätta fast den igen. Det var när jag tvättade bilen senast, för sisådär två år sedan, som jag plockade av den för att den inte skulle gå sönder, sedan dess har den haft en fast plats i bagaget. Anledningen till att jag börjar fundera på att ta fram den igen stavas P3 Live. Det är Malin som sett till att jag börjat granska detta program mer ingående och ju mer jag läser om det, desto mer inser jag att jag missat något. De senaste dagarna har jag lyssnat på deras spelningar med Band of Horses och Christian Kjellvander under min planeringstid. Eftersom jag sett dessa artister spelningar live själv blir det som att återuppleva gamla minnen när man får höra dem igen. Speciellt Band of Horses var riktigt roligt att höra live än en gång, det var inte samma sak på radio, men det påminde mig om den underbara spelningen jag och Malin bevittnade i Stockholm i mars.
Det känns väldigt bra att jag inte missade den här chansen att få höra dem igen, något jag gjort om inte jag fått reda på storheten hos P3 Live. Nu ska jag försöka se till att få igång radion i bilen igen och när det är dags att flytta in i vår lägenhet ska jag verkligen se till att ställa in radiokanalerna på stereon också.

Dagens låt: Band of Horses - No one is gonna love you
Anything to make you smile

0 Comments:

Post a Comment

<< Home