Thursday, October 02, 2008

Betnér i Gävle

Magnus Betnér var precis så bra som jag hoppats på igår. I nästan två timmar stod han på scenen och pratade om allt från amerikanska presidenter till folkmord, pedofiler, doping och telefonförsäljare. De ämnen han väljer är oftast tunga och laddade, men han är otroligt duktig på att få fram sina åsikter och tankar på ett bra sätt. Han säger väldigt många bra saker, han säger många tänkvärda saker och han vänder på ämnen så man verkligen förstår hur rätt han har. Inte nog med det, han är väldigt, väldigt rolig också. Det var andra gången jag såg honom och jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att göra det fler gånger. Att Betnér är Sveriges skickligaste komiker känns ganska givet.
Jag blev förresten straffad för min lathet igår när vi gick till föreställningen. Det regnade ut, det visste jag om när jag stod i hallen och valde skor. Jag hade två par som jag valde mellan, ett par tygskor som bara är att kliva i och ett par skor som är vattentäta, men som måste knytas. Givetvis tog jag de som man slipper knyta, det är ju så otroligt jobbigt att knyta ett par skosnören. När vi kom fram till konserthuset var mina skor och strumpor blöta, jag fick alltså se hela Betnérs framträdande med blöta fötter. Om det inte varit så bra hade det nog varit väldigt irriterande.
Ikväll är det dags för Markus Krunegård, det ska bli intressant.

Dagens låt: Okkervil River - A king and a queen
But the best thing for you would be queen, so be queen. You're all that I need

0 Comments:

Post a Comment

<< Home