Wednesday, September 24, 2008

Kramfors i vardagsrummet

Jag och Malin gjorde ett riktigt kanonköp förra veckan, vi köpte nämligen en ny soffa. Det var andra gången vi köpte en soffa tillsammans, men den första var på loppis och kostade 200 kr, så det gör inte så mycket att den aldrig kommer att användas. Den här var av en annan kaliber, det var en Kramfors från IKEA, med schäslong. Vi hade egentligen inte planerat att köpa en ny soffa så snart, men när vi åkte till IKEA för att köpa mörkläggningsgardiner stod det plötsligt en oemotståndlig soffa mitt i gången. Jag tyckte den såg skön ut, så jag provlåg i den en stund, sedan var jag fast. Malin behövde inte heller speciellt lång betänketid innan hon var övertygad om att den var rätt att köpa. Inte nog med att den var otroligt skön, den var prissänkt med 2000 kr just den veckan, på något sätt måste det ha varit förutbestämt att vi skulle komma dit, hitta soffan och köpa den. Min förra soffa var för kort för att jag skulle kunna ligga i den, därför har jag ofta använt mina fåtöljer, eller vikt ihop mig på olika sätt, för att ha det bekvämt vid tv:n. Nu är det slut med det.
Jag längtar tills det att stamrusten är färdig, så vi kan flytta in i lägenheten med ny toalett, nya tapeter, ny hyllvägg, nytt whiskyskåp, ny hatthylla och, inte minst, ny soffa.

Dagens låt: Joel Alme - When the moon shakes
Light is in your eyes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home