Friday, September 19, 2008

Friidrott

Idag har vi haft friluftsdag på mitt jobb, innehållet i den var friidrott. Ungdomarna tävlade i sex olika grenar, jag hade fått på min lott att ta hand om en av höjdhoppsmattorna. Vi var två stycken som hade en varsin matta, vilket alltså betyder att jag hållit koll på höjdhopp från halva skolan under denna dag. Min röst är, milt uttryckt, sliten efter att ha ropat upp alla eleverna på alla olika höjder, men det var ändå en trevlig dag.
Friidrott hade vi aldrig som friluftsdag när jag gick i skolan, men vi var iväg på tävlingar i sporten. Man var tvungen att uppnå ett visst resultat under skoltid för att få deltaga i finalen, som gick inne i stora Bollnäs, något som inte var helt enkelt. En sak som förvånade var att i princip hela vår klass lyckade komma vidare i kulstötning, vi var helt klart flest i finalen. Men när det väl var dags för final hamnade vi alla en bit under de resultat vi kvalificerat med, det verkade lite konstigt, men vi roade oss i stället med att kalka våra halsar och se ut som proffsstötare. Vi fick inga medaljer med oss hem till skolan, men vi förstod snart varför. När vi hade friidrott nästa gång på gympan märkte vi att måttbandet som vi använt började på en meter, vi hade alltså lite handikapp när vi skulle ta oss över kvalgränsen. Detta var anledningen till att så många gick vidare och det inte gick så värst bra i finalen.

Dagens låt: Parken - Uppsalas gränder
Är förlorad sen den första gång jag såg dig

0 Comments:

Post a Comment

<< Home