Saturday, September 13, 2008

Ojämnt bowlande

Gårdagens bowling visade ganska bra hur min kapacitet är i denna sport. Jag inledde med en etta, för att sedan slå tre strikes i rad, för att sedan få en trea. Taktiken, att ta det tyngsta klot som går att hitta och sedan ta i så mycket man bara kan, höll ganska bra igår. Precis som vanligt skiljde det cirka 40 poäng mellan min första och andra serie, jämnhet är inget för mig när det handlar om bowling. Eftersom det var fredagkväll var det inte vamlig bowling det handlade om igår, det var det intressanta påfundet discobowling som vi spelade. Skillnaden mellan det och vanlig bowling är att käglorna lyser, ljuset är som på ett dansgolv och musiken som spelas i högtalarna är outhärdlig. Det man spelade igår var bl.a en technoremix på Tommy Nilssons Öppna din dörr och en remix på någon Abba-låt, kommer inte ihåg vilken. Musiken var så dålig att jag fick en positiv reaktion när Eiffel 65:s låt Blue spelades, då kanske ni kan förstå vilken skit som spelades innan. Som tur var hade vi inte gått dit för musikens skull, vi hade trevligt ändå. Jag spelade på samma bana som Den Gamle Franken och Olis. Min starka inledning ledde till att Den Gamle Franken började psyka mig så fort tillfälle gavs, det kan vara en anledning till att resultatet inte blev lika bra andra rundan. Hur som helst, en trevlig kväll var det.
Efter bowlingen åkte jag och Malin upp till vår lägenhet och började ställa upp filmer och böcker i hyllväggen. Nästa steg är skivorna, det ser jag fram emot ännu mer.

Dagens låt: The Streets - Everything is borrowed
I love the rain out my skies. The sky's now red, my eyes reflect jets.
Smiling at this blessing, this life is the best.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home