Friday, September 12, 2008

Bowling

Jag har haft en hel del tid till planering både idag och igår, planering kräver musik. På min dator på jobbet har jag ingen musik, därför har jag fått ta till den underbara skapelsen myspace. På myspace finns det hur mycket musik som helst, det var där jag hittade Parken och det var där jag såg att Streets nya skiva lagts ut. The Streets är ett band som jag gillat länge och det kommer inte att förändras med Everything is borrowed. Jag har inte lyssnat igenom den ordentligt än, men det jag hört är lovande. Tyvärr hoppar Skinner över Sverige när han ska ut på turné med Streets, så jag får ingen chans att de bandet live nu heller. Det är bara att hoppas på att de hittar hit nästa gång.
Ikväll ska jag iväg och bowla, det är Den Gamle Franken som dragit ihop ett gäng som ska göra upp. Det är inte första gången som jag och han möts i bowling, när vi gick i högstadiet hade vi bowling som tillval och spenderade en hel del eftermiddagar i Bollnäs Bowlinghall. Vi blev aldrig speciellt duktiga, men det blev hårda matcher. Personligen ser jag bowling som en roligare form av minigolf, när det går bra är det rätt roligt, men när det går dåligt är det hopplöst. Eftersom jag inte kan spela kan jag inte riktigt avgöra vad som är skillnaden när det helt plötsligt går bra, men ibland kan jag gå från 160 poäng till 90 poäng på två serier. Helt plötsligt hamnar alla klot ute i högra hörnet och slår bara ner de yttersta käglorna, hur jag än siktar kommer de alltid på samma ställe. Det är i alla fall inte lika irriterande som när det går emot en på en minigolfbana, det finns inget värre än en golfboll som rullar tillbaka efter ett slag som varit för löst eller för hårt. Just det där att ta i för hårt är ett problem som återkommer för mig i minigolf. När jag missar blir jag sur, när jag blir sur tar jag i hårdare och det leder till att jag missar nästa slag ännu grövre, vilket leder till att jag blir surare och slår ännu hårdare. Det blir en ond cirkel som brukar sluta med ett mycket dåligt resultat. När det går dåligt i bowling och man tar i hårdare ger det inte samma resultat, visst, det går kanske inte bättre, men det känns i alla fall bra när det smäller i käglorna.

Dagens låt: The Streets - Everything is borrowed
I love the rain out my skies. The sky's now red, my eyes reflect jets.
Smiling at this blessing, this life is the best.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home