Monday, September 01, 2008

Traore

En väldigt avkopplande helg är över och jag är tillbaka på jobbet. Jag har bland annat varit i Söderhamn i helgen, det är en stad man inte besöker i onödan, men nu var det hopptävling för Malin så då hängde jag på. Jag trodde inte att jag skulle hitta kopplingar till Liverpool när jag tittade på hästar, men i helgen såg jag faktiskt en häst som påminde mig väldigt mycket om den sämsta vänsterback Liverpool haft. Alla som följer Liverpool vet att jag menar Djimi Traore, mannen som gjort tidernas klantigaste självmål. Hästens rörelsemönster var väldigt likt det man fick se när Traore huserade på vår vänsterkant. Hästen hade långa, smala ben som den hade väldigt dålig koll på och den hade väldiga problem att komma rätt till hindren. Långa smala ben utan kontroll beskriver klockrent Traores spelstil och positionsspel är något han inte ens kunde stava till. Om Traore hade varit en häst hade han säkerligen sett ut som den jag såg igår.
Jag och Malin såg en riktigt bra film igår. Den hette Funny Games och hade en av mina favoriter i en av rollerna, nämligen Tim Roth. Filmen var ganska obehaglig och skådespelarnas insatser gjorde att man verkligen kände med i den. Det störde mig lite att en av skurkarna såg ut som Andreas Johnson, men annars har jag inte mycket att klaga på. Filmen är också ännu ett bevis på hur otroligt duktig Tim Roth är. Han spelar sin roll med stor trovärdighet, något även Naomi Watts gör i den kvinnliga huvudrollen. Det allra bästa med filmen var ändå att allt inte hände på samma sätt som det brukar göra i liknande filmer, man gick ifrån mallen vid ett flertal tillfällen och det gör att jag kommer minnas den. Se Funny Games.

Dagens låt: Nick Cave - Something´s gotten hold of my heart, hittade inte hans version, så Pitneys får duga.
You smile and I am lost for a lifetime
Each minute spent with you is the right time

0 Comments:

Post a Comment

<< Home