Wednesday, September 03, 2008

Snickeri

Jag hade ganska lätt för mig när jag gick i skolan, men det fanns ett ämne där jag var helt talanglös, nämligen slöjd. När jag gick i högstadiet valde jag att ha syslöjd i stället för trä, eftersom jag var så kass på att slöjda. Anledningen till att mina verk oftast blev mediokra var att jag var slarvig med både mätande och sågande, det behövde inte vara helt rakt för att jag skulle tycka att det var bra, även om inte min muntra lärare tyckte likadant. Ingen av de saker jag tagit hem från slöjden har gått till historien, förutom en smörkniv som skulle fungera lika bra som klubba, därför är det verkligen tur att jag och Malin har hjälp nu när vi sätter upp hyllväggen i vardagsrummet. Både Malin och hennes pappa, som hjälper oss snickra, är väldigt noggranna med vattpass och centimeter, egenskaper som jag helt saknar, men som också är en förutsättning för att vi ska kunna ställa saker där på hyllan utan att de hamnar på golvet direkt. Grunden är gjord nu och idag kommer förhoppningsvis en del av plankorna upp också, det kommer att bli skithäftigt. Jag har redan nu börjat ladda för att ställa i ordning mina skivor. Skivsamlingen är en av mina käraste ägodelar och den kommer nu få en plats den förtjänar, den kommer dessutom att vara sorterad i bokstavsordning, riktigt nördigt och helt i min smak.

Dagens låt: Nick Cave - Straight to you, har inte tänkt på det tidigare, men det andra rummet där de sjunger påminner mycket om rummet där man möter Dracula i Castlevania. Makalöst bra låt också.
For I am captured

0 Comments:

Post a Comment

<< Home