Monday, June 02, 2008

Miljödag

Idag har det varit temadag på jobbet, temat var miljö. Jag är inte världens bästa miljövän, men Malin har fått mig att bli lite mer medveten och efter körkortsutbildningen kör jag också lite mer naturvänligt. Jag försöker bli bättre och jobbar för att bli en bättre miljömänniska.
Hur som helst hade vi det som temadag idag och mitt jobb var att sitta och lyssna till olika motiveringar från 24 grupper, ganska avkopplande.
I helgen besökte jag, Malin, mamma och pappa Småland, pappas faster fyllde 90 och hade storkalas i Påskallavik. Det var tänkt att jag skulle lägga upp en del bilder därifrån idag, men det får dröja en dag, jag har nämligen inte hunnit ladda upp dem än. Vi hann i alla fall med en hel del på resan, alltifrån en rundtur på Källströmsgården, till boende på fina hotell med melonfrukost och balkong.
Idag har Malin tatuerat sig, det blev en fin ek på ryggen mellan skuldrorna. Det är en av mina kollegor på jobbet som gjort eken, så den är specialbeställd för det här tillfället. Riktigt snyggt blev det i alla fall och det gör mig ännu mer sugen på att få till min liverbird på armen, ska se till att få det gjort någon gång, men det har jag sagt länge nu.

Dagens låt: The Smiths - Hand in glove
No, it's not like any other love
This one is different - because it's us

0 Comments:

Post a Comment

<< Home