Saturday, May 03, 2008

Makeover

Min lägenhet har genomgått en liten makeover under det senaste dygnet. Det började med att jag fick chansen att ta över min systers gamla säng när det skulle köpas in en ny till deras hushåll. Det slutade med att jag och Malin plockade upp skrivbordet i förrådet, rensade papper, ordnade i bokhyllan, gjorde plats i klädgarderoben, organiserade i garderoben och städat ur sovrummet helt. Det har till och med gått så långt att min persienner blev uppdragna och det var ett tag sen sist kan jag säga. Billiga stolar från loppis agerar nattduksbord och mitt rum har blivit ett helt nytt rum. Med tanke på hur det såg ut innan känns det numera väldigt bra att titta in i sovrummet, det är ett klart bättre rum nu än tidigare.
Mitt i allt plockande hann vi med att äta god mat hos Libanesen på hörnet igår också, där får man verkligen mat så man klarar sig. Åtta sorters meze till förrätt och redan då börjar en viss mättnadskänsla infinna sig, sedan kom det in en tallrik med grillmat. Den kyckling man får då är otroligt god, resten av maten är också god, men kycklingen sticker ut. Till efterrätt får man njuta av ett fat med massvis av olika frukter. Lägg till det en mycket trevlig personal så kanske ni förstår att det är en mycket bra restaurang som vi åt på igår.
I morgon kommer jobbet med lägenheten att fortsätta, troligen kommer det att komma en fin byrå till sovrummet också. När allt är färdigt kommer det ut lite bilder här så alla kan se hur bra det blir.

Dagens låt: Magnus Carlson - Va med mig
Du skakar världen, som ljuv musik
Du finns i luften, tyst som ett skrik

0 Comments:

Post a Comment

<< Home