Thursday, May 01, 2008

Spott

Förra året ställdes jag inför en tuff utmaning när några elever i min klass fick mig att genomföra tricket med pekpinnen, nu har mina nuvarande nior ställt mig inför en kanske ännu svårare uppgift. Det var igår som jag råkade avslöja för några elever i klassen att jag inte kan spotta, något som gjorde dem mycket förvånade. Jag förklarade att jag inte heller lärt mig att snyta mig förrän jag gick i gymnasiet. De trodde först att jag skämtade, men när de insåg att jag menade allvar försökte de övertyga mig om att de skulle kunna lära mig under en rast. De ville åtminstone se mig försöka. Jag vägrade. De gav mig helgen, sedan skulle jag bli tvungen att visa upp mina kunskaper i spottandet. Problemet är att om jag inte lärt mig på 26 år kommer jag knappast att lära mig på en helg heller. Jag vet inte riktigt hur det kan komma sig att jag inte lärt mig, men jag tror det har en koppling till att jag inte är något större fan av kroppsvätskor. Det var äckligt med snor i pappret i början när man snöt sig och det är ännu äckligare när man misslyckas med en spottning och får saliv hängandes i munnen. Jag hoppas inte mina elever blir allt för besvikna på mig på måndag när det visar sig att jag fortfarande inte behärskar spottandets ädla konst, men jag är i alla fall så pass duktig att jag kan spotta ut flouren som vi kommer skölja under lektionen.
Djävulsankan har sett till att jag fått lyssna på Markus Krunegård och skivan har inte gjort mig besviken. Ibland gör man rätt, ibland gör man fel är en riktigt bra låt och likt de andra låtarna växer den när man lyssnat ett par gånger.

Dagens låt: Band of horses - No one is gonna love you
Anything to make you smile

0 Comments:

Post a Comment

<< Home