Thursday, April 24, 2008

Värme

Årets hittills varmaste dag, riktigt skönt ute. Dessutom hade jag lyxen att få sluta tidigt, något jag alltid gör på torsdagar. Den här gången var det tyvärr inte samma lyx som det brukar vara. När jag kom ner till stationen för att invänta tåget tittade jag på skärmen som sitter uppsatt bredvid spåret, där stod det att tåget var inställt och skulle ersättas av buss. Jag gillar inte att åka buss, speciellt inte långa sträckor och det blir inte bättre av att det är varmt ute. I många bussar finns det AC, men i den buss jag fick färdas hemåt Gävle med idag fanns det verkligen inte några sådana moderniteter, snarare tvärtom. Bussen blev snabbt ganska full och lika snabbt blev den otroligt varm. Jag gick hemifrån klockan fem i morse, då var det inte läge att klä sig somrigt, därför var jag långt ifrån sommarklädd när jag satt där i den bastuliknande bussen. Några mil in i färden kände jag hur det började bli blött på ryggen och sedan var det bara att försöka härda ut. Fyrtio minuter senare än beräknat var jag äntligen framme i Gävle och kunde kliva ut ur den då ganska lufttomma bussen. Det är ingen överdrift att påstå att det var skönt att vara hemma.

Dagens låt: Morrissey - Interlude
Loving you
Makes the whole world change
Loving you, I could not grow old

0 Comments:

Post a Comment

<< Home