Tuesday, April 29, 2008

Näst sista april

I morgon är det sista april igen, för två år sedan vid den tiden var jag och pappa i Liverpool och tittade på världens bästa fotboll. I morgon kommer jag att sitta i Malins lägenhet och titta på Liverpools retur mot ryssarna. Det gör mig inte speciellt mycket att missa firandet, sista april har aldrig varit någon favoritdag för mig. Visst tyckte jag att det var lite roligt att spränga Action Force-gubbar med smällare, men det där smällandet var ändå inte min grej. När de andra tävlade om att hålla i smällarna så länge som möjligt kastade jag mina så fort stubinen börjat röra sig. Jag vet inte om mitt agg mot smällare kommer från den gången jag och Ante, av misstag, råkade starta en liten eld i ett träd hemma på gården i samband med en sista april när vi var små, men jag har helt enkelt svårt för det där. Nu när jag blivit så pass gammal att jag inte smäller själv är jag än mindre intresserad av att ha smällande omkring mig, därför har jag en tendens att bli lite irriterad när ungdomarna som bor på mitt område börjar smälla en vecka innan sista april och fortsätter en vecka efter. Det positiva med sista april är att den följs av första maj, vilket innebär en dag ledigt. Även om jag räknar med att få rätta en hel del under mina lediga dagar så kommer det kännas skönt att få sova ut på morgonen, speciellt på torsdag då jag räknar med att vara för påverkad av matchen för att kunna somna i tid på onsdagskvällen.

Dagens låt: Libertines - Time for heroes
You know I cherish you my love
Yeah I cherish you my love

1 Comments:

Blogger Matoaka said...

Det är vääääldigt synd att vi är lediga första maj, eftersom annars hade vi ju kunnat lura dig ett varv till... Du verkar ju ha tyckt att det var roligt sist mina söta små rara klasskompisar ställde fram klockan m.m. Hihi! Ha det kul iallafall när du ska se den där fotbollsmatchen! Vi lär ju annars ses imorgon för jag kommer som vanligt ha 3 pass inne hos dig och 1 spanska pass! Lektionen efter lunch missar jag ju pga simning...

Ha det bra!
//Gissa vem det är ifrån!

10:18 AM  

Post a Comment

<< Home