Friday, May 02, 2008

Requiem

Igår såg jag en film som jag tänkt se länge, nämligen Requiem for a dream. Jag har hört mycket positivt om den länge och när jag seda fick filmen i present av Malin när jag fyllde år var det äntligen dags att se den. Nu har jag varit dålig på att se film på sistone, det har mest blivit serier, så det tog ett tag innan jag satte mig ner och såg denna film. Det positiva som jag hört var befogat, det var en mycket speciell, men också mycket bra film. Den var tung och inte speciellt upplyftande, men samtidigt som den var tung var den också underhållande och det trodde jag aldrig jag skulle skriva om en film som innehåller en Wayans-broder. Första halvan av filmen är lite småcharmig, men sedan väntar en misär som verkligen känns. De som gjort filmen har gjort ett bra jobb med att visa hur livskraften sugs ut ur filmens karaktärer, i slutet ser de ut som vandrande lik. Väldigt bra film som man bör se om man inte sett den än.
Idag ska jag dona i lägenheten, har nämligen fått en ny säng som ska in i sovrummet. Samtidigt ska jag försöka få ut mitt skrivbord och ersätta det med något mindre som inte tar lika stor plats. Jag borde dessutom försöka hinna med att städa lite också. Får se hur det blir med den saken.

Dagens låt: Nick Cave - Straight to you, i morgon är det exakt två veckor kvar. Underbart.
For I am captured

0 Comments:

Post a Comment

<< Home