Monday, April 28, 2008

Skivköpstankar

Det kommer en hel del spännande musik just nu och det är inte helt enkelt att hinna med att lyssna på allt. När man dessutom bor i en skivaffärslös stad är det svårt att provlyssna på all musik som kommer ut. Tindersticks nya skiva köpte jag givetvis på en gång, där vet jag vilken kvalitet som väntar och det gör köpet enkelt. De skivor som jag funderar mest över nu är av tre svenska artister, nämligen Joel Alme, Markus Krunegård och Alf. Det är svårt att avgöra hur bra de är bara utifrån det man kan höra på myspace och youtube, men att döma av det lilla jag lyckats höra är det Joel Alme som faller mig mest i smaken. Denna artist belönades också med högsta betyg när hans skiva bedömdes i min morgontidning, även om jag inte riktigt litar på recensenter så är det ändå ett gott tecken. Vissa av de låtar jag hört påminner en aning om Jens Lekman och det gillar jag. Jag kan inte bestämma mig om jag ska våga beställa skivan utifrån det lilla jag hört, jag brukar egentligen inte tveka inför sådant, men nu finns det så pass många skivor jag vill ha att jag måste tänka igenom mina köp väl.

Dagens låt: Loney, Dear - I love you in with the arms, ett fynd jag gjorde när jag chansköpte båda skivorna efter att ha hört den här underbara låten.
I love you. I love you. In with the arms, in with whats keeping me calm

0 Comments:

Post a Comment

<< Home