Thursday, May 01, 2008

Ingen final

Det blev en tung förlust igår, 3-2 efter förlängning och i stället för final blev det respass mot ett av de lag som jag avskyr mest av alla i hela fotbollsvärlden. Trots att vi var så nära att ta oss till final så känns det inte så jobbigt som jag trodde att det skulle göra, vi gjorde en riktigt bra semifinalserie, men vi hade inte marginalerna med oss. I den första matchen blir Aurelio skadad, Riise kommer in och gör ett misstag som kostar oss vinsten. I den andra matchen blir Skrtel skadad, Hyypiä kommer in och gör ett misstag som ger Chelskij straffen. Vi står upp bra mot ryssarna på deras hemmaplan och är väldigt nära att ta oss till vår tredje final på fyra år, men det var inte vår kväll igår. Nu blir de avslutande matcherna på säsongen en transportsträcka innan arbetet med nästa säsongs trupp sätter igång på allvar. Med lite mer kvalitet på kanterna är jag övertygad om att vi kommer att kunna utmana på allvar om ligatiteln nästa år.
Idag har jag varit på ridtävling med Malin, det var i Valbo den här gången så det blev ingen långresa direkt. Jag håller på och lär mig mer och mer om den här sporten, även om jag fortfarande inte riktigt kan förstå hur en kombination kan räknas som ett hinder men ändå ge dubbla fel om man river båda hindren. Nu behärskar jag i alla fall de olika delarna som ska skickas när hästen kläs på. Jag vet vad som är sadel, sadeljord, förbygel, ländtäcke och sånt. Hästsporten är mer intressant än jag trodde.
Lite drygt två veckor till Stockholmsresan nu, det kommer att bli en höjdare.

Dagens låt: Weeping Willows - Heart of hearts
you make a grey day colorful

0 Comments:

Post a Comment

<< Home