Saturday, April 05, 2008

Wasteland

Gårdagskvällen spenderade jag på Wasteland här i Gävle tillsammans med Malin, Liv och några av Malins vänner. Anledningen till jag, som är ganska långt ifrån att vara en rocker, besökte en hårdrocksklubb var att två intressanta, lokala band uppträdde. Allra mest intressanta var Isobel & November, ett band som kanske skulle kunna beskrivas som en tyngre variant av Christian Kjellvander, inte riktigt lika bra, men ändå mycket bra. Tung, långsam och stämningsfull musik som verkligen tilltalade mig, att sångaren dessutom hade en mycket cool hatt gjorde inte saken sämre. Det andr bandet som spelade, The Scrags, var inte riktigt min typ av musik. Högt tenpo, rak musik, men ganska så tråkigt. Wasteland håller till i källaren på olearys och det är onekligen en lokal som väcker härliga minnen till liv hos mig. Här fick jag en låt tillägnad mig av Weeping Willows och här upplevde jag vår underbara vinst i Champions League 2005, så bara att vara tillbaka kändes trevligt. En bra kväll blev det i övrigt också, eftersom jag fick recensera spelningarna åt lokaltidningen tjänade jag en hacka på besöket också. Ikväll ska jag och Malin bjuda över Den Gamle Franken och Pokervinstförstöraren på middag, efter att ha sökt igenom internet och letat goda maträtter har vi nu hittat något som lät mycket gott, det ska bli spännande att se om det smakar lika gott också.

Dagens låt: Nikola Sarcevic - Nobody without you
'Cause you're my sunshine
To keep me warm,
You're my shelter and my hideout
In rainy days and storm.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home