Monday, March 31, 2008

Ny mobil

Jag har tidigare skrivit här och berättat om att jag numera kan sova på tåget till jobbet, det är bra, men det medför även vissa problem. Om jag skulle sova så pass djupt att jag missar min station hamnar jag någonstans långt uppe i hälsingeskogarna och det slipper jag gärna uppleva. Jag skulle kunna ställa min mobil på väckning, men eftersom jag spelar så pass hög musik skulle jag aldrig höra larmet när det ringer och alltså inte heller vakna av det. Min enda lösning på det problemet var att skaffa mig en mobil där jag kan lyssna på musik och ha väckning samtidigt, det är nu gjort och framför mig ligger nu en sony ericsson w380i. Jag är ganska långt ifrån teknisk och det kommer nog dröja lång, lång tid innan jag lärt mig alla finesser som finns på min nya leksak. En sak jag lärde mig när jag köpte den här telefonen är att jag i framtiden ska akta mig för att köpa samsung, det gick nämligen inte att kopiera över alla nummer jag hade på den gamla telefonen till sim-kortet alla på en gång, i stället fick jag lägga över alla ett och ett, det var lite småsegt. Nu återstår bara att plugga instruktionsboken, det kommer nog att bli kvällslektyren den närmsta tiden. Första steget är att få in musik i maskinen, mitt mål är att ha det avklarat innan veckan är över.

Dagens låt: The Kooks - She moves in her own way
But uh oh, I love her because
She moves in her own way
But uh oh, she came to my show
Just to hear about my day

0 Comments:

Post a Comment

<< Home