Sunday, March 30, 2008

Tidsomställning

I natt blev man bestulen på en timme, något som sved lite extra eftersom Malin började jobba klockan sex. För mig som är morgonpigg och dessutom kunde somna om efter frukosten var det inte så påfrestande, men för Malin var det nog lite jobbigt. I och med tidsomställningen hände också något stort, jag ställde om klockan på min mobil så att den går rätt. Jag har haft den ställd 15-20 minuter före eftersom jag vill vara säker på att komma i tid, men nu lever jag alltså efter samma tid som alla andra och det kan nog vara bra.
Idag var jag in till stan och köpte biljetter till nästa helgs stormatch mellan Gefle och Norrköping. Att döma av biljetthögen som fanns kan det inte ha sålts speciellt många än, de två högar som fanns var nämligen ihoppsatta med plast och öppnades först när jag ville ha mina två. Damen i kassan var mycket trevlig, hon var överens med mig om att fotbollssäsongen är roligare än hockeyn. Hon var också noga med att påpeka att jag skulle välja varma skor på matchen, hon trodde att det skulle bli kallt. Hon visste inte hur rätt hon hade, jag måste verkligen ta varma skor nästa helg, för om det är något jag brukar frysa om så är det fötterna. Nu är jag van vid att klä mig varmt, efter alla bandymatcher och besök i ridhus, men hennes tips var befogat. Ett av mina absolut kallaste minnen är ett besök på Strömvallen, jag tror att det var Gefles första hemmamatch i allsvenskan under debutsäsongen, mot Helsingborg har jag för mig. Hur som helst, det var otroligt kallt och jag hade klätt mig för att gå på fotboll, det var ingen höjdare. Till och med pappa, som klätt sig ordentligt och dessutom fryser väldigt sällan, tyckte att det var en kylig tillställning. Förhoppningsvis blir det lite varmare nästa vecka, för jag räknar inte med något värmande spel från något av lagen.

Dagens låt: The Smiths - Hand in glove, underbart klipp.
No, it's not like any other love
This one is different - because it's us

0 Comments:

Post a Comment

<< Home