Wednesday, March 26, 2008

Heroes

Det var ett tag sedan jag och Malin avslutade Carnivale, vi har sedan dess sett hela The Office och en hel del film. Nu har vi påbörjat ännu en serie, en serie som jag länge känt att jag borde se, men inte riktigt fått för mig att börja följa. Serien jag menar är Heroes. Efter fyra avsnitt är jag nu helt fast, den är verkligen precis så bra som alla säger. Jag har, milt uttryckt, en viss förkärlek för superhjälteserier och det gör att Heroes är som gjord för mig. Den kanske inte innehåller lika mycket action som X-men, men det verkar finnas mängder av intressanta personligheter bland karaktärerna. Det är lite för tidigt för att jag ska ha hittat en favorit, men det kommer nog inte att dröja innan jag bildat mig en uppfattning om de olika hjältarna. Vi har massvis av avsnitt kvar av första säsongen och sedan väntar lika många i den andra säsongen, det känns bra.
Idag begravdes mormor, det var en fin ceremoni, men också mycket jobbigt. När alla samlades i församlingshemmet för att äta lite efter det hela var slut bjöds det på tårta. Tårtan som serverades var precis en sådan marängliknande tårta som mormor alltid brukade baka vid födelsedagar, det kändes bra.

Dagens låt: Bright Eyes - First day of my life
Yours is the first face that I saw
I think I was blind before I met you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home