Saturday, March 29, 2008

Allsvenskan

I morgon börjar allsvenskan, det är en serie som jag följt mycket dåligt de senaste åren. Det har blivit lite roligare sedan Gefle gick upp och gav mig chansen att få se fotboll live i alla fall, men den kvalitet som fotbollen håller i Sveriges högsta serie är så pass låg att jag inte brytt mig speciellt mycket om hur det gått. Visst är det roligt att serien är jämn, men när anledningen är att det helt enkelt inte finns några bra lag så tar det udden en aning av spänningen. En till anledning till att serien varit ointressant i många år är givetvis att mitt favoritlag, IFK Norrköping, harvat i superettan alldeles för länge. Nu är jag långt ifrån ett lika stort fan av Norrköping som jag är av Liverpool, jag har bara sett laget live ett par gånger genom åren trots att de, till skillnad från Liverpool, spelar sina matcher i mitt hemland. Men nu är i alla fall Peking tillbaka i allsvenskan och det gör att det känns lite mer intressant än de senaste åren. I morgon visas Pekings match mot Djurgården på canal+ och nästa söndag kommer de hit till Gävle för att spela, det ska bli riktigt roligt att få se dem live. Norrköping är faktiskt det lag jag haft som favoritlag längst, jag började gilla dem innan jag visste att Liverpool fanns. På den tiden var det spelare som Sulo Vattovaara, Lasse Eriksson och Janne Hellström som var affischnamnen, sedan kom Tomas Brolin och slog igenom på allvar. Ju mer mitt intresse för Liverpool sedan växte, desto mindre började jag följa Norrköping. Hur som helst är det i alla fall roligt att de är tillbaka i allsvenskan och känner jag mig själv rätt kommer jag att ha full koll på deras resultat. Höjdaren kommer dock redan nästa helg, Gefle-IFK Norrköping på Strömvallen, det ska bli riktigt roligt. Det kommer också att bli Malins första fotbollsmatch live, det stödet kan jag behöva med tanke på att Norrköping nog kommer få svårt att ta poäng.
Tio avsnitt Heroes är nu sedda, förhoppningsvis hinner vi med några till innan lovet är över. Hittills är det nog Hiro som är den karaktär som är roligast att följa, även om jag gillar den tankeläsande polisen också.

Dagens låt: Morrissey - To me you are a work of art
To me you are a work of art
And I would give you my heart

0 Comments:

Post a Comment

<< Home