Friday, April 18, 2008

Dålig tajming

När jag och Malin lämnade Heroes igår stod Sylar på ett hustak och gjorde sig redo för avslutningen på säsong ett. Vi har nämligen bara ett avsnitt kvar och Sylar har precis tagit över krafterna från Prague, vilket innebär att slutet är nära. Sylar har fått ta stor plats under de senaste avsnitten och det tycker jag har höjt serien ännu ett snäpp, han är verkligen en mycket osympatisk skurk, även om han mänskliggjordes en hel del under besöket hos sin mor. Ikväll kommer jag att veta hur det hela slutar, det ska bli mycket spännande.
Den här veckan är förresten den första veckan på mycket länge, kanske någonsin, som jag varje dag ätit matlådor med mat som jag själv tillagat. Förra läsåret åt jag mat som mamma lagat och den senaste terminen har jag blandat matlådor med mat i skolmatsalen. Mina gamla nior skulle nog knappt tro att det var sant om de visste att jag lagar mat till mig själv nu, men det är sanning. Idag kom matsedeln för avslutningen av läsåret, bara 32 dagar kvar nu, och den innehöll något mycket negativt. Mannagrynspuddingen är äntligen med på listan, den har inte serverats sedan fredag vecka 46, men den är den enda dagen under hela avslutningstiden som inte jag jobbar. Fredagen vecka 20 ska jag och Malin till Stockholm, givetvis har man valt just den dagen för världens godaste skolmat, mycket dålig tajming. Med tanke på hur bra det kommer vara i Stockholm så kommer jag nog inte ha några problem med att missa min favoritmat, men nog hade de kunnat välja en annan dag för mannagrynspuddingen.

Dagens låt: Kaiser Chiefs - I predict a riot
And if there's anybody left in here
That doesn't want to be out there

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är ingen fara Tomas! Jag kan äta lite extra åt dig ;) haha, hoppas allt är bra!

1:21 AM  

Post a Comment

<< Home