Monday, April 21, 2008

Vår

Det är så skönt att våren börjar komma nu, helt plötsligt slipper man frysa allt för mycket på vägen ner till tåget på morgonen. Det är dessutom mycket lättare att kliva upp tidigt på morgonen när man kan titta ut utan att mötas av bäcksvart mörker. Det finns dock en sak som är negativ med att solen tittar fram tidigare på morgonen, det försvårar nämligen mitt sovande på tåget. Ibland hamnar tåget i sådana positioner att solen får för sig att lysa rakt i ögonen på mig och om man då inte sover jättetungt är ganska svårt att undvika att vakna. I morse var det en sådan resa, vid ett par tillfällen vaknade jag av att solen lyste på mig, en aning irriterande, men det är å andra sidan den enda negativa biten jag kan hitta med att vintern äntligen verkar vara över.

Dagens låt: Stone Roses - She bangs the drums
Have you seen her have you heard
The way she plays there are no words
To describe the way I feel

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hört talas om solglasögon?

UB

6:16 AM  

Post a Comment

<< Home