Sunday, April 20, 2008

Poker och bak

Bishop blev till Interpool igår, men trevligt blev det i alla fall. Vi blev till slut sju stycken som slöt upp för att äta god mat och dricka någon öl. När vi ätit färdigt tog vi en promenad hem till Fugelsang, där blev det en otroligt spännande omgång poker, som givetvis vanns av mig. Jag hade en del tur i en av mina dueller med Liv, så så alla var inte riktigt överens med mig om att min vinst var välförtjänt. Men det är klart, går man in med 4-7 och floppar 5-6-8 kanske man inte bara kan kalla det för skicklighet.
Idag har jag och Malin bakat våra GI-bullar ännu en gång, återigen med ett lyckat resultat. Helt plötsligt känns mitt VG i hemkunskap från nian ganska befogat, det gjorde det inte när det sattes. Mitt och Den Gamle Frankens arbeten om italiensk matkultur höll kanske inte någon högre klass och den mat jag lagade mådde ganska gott av den tjej jag jobbade tillsammans med var en klar MVG-elev i ämnet. En av mina jobbigaste lektioner utspelades faktiskt i hemkunskapssalen, när jag, Den Gamle Franken och David diskuterade kakao. Jag var övertygad om att det smakade likadant som oboy, de sade att jag hade fel. Att ha fel är inte en av mina starka sidor, så jag tänkte överbevisa dem genom att äta en tesked med kakao. När jag stoppat in den i munnen blev jag övertygad om att jag faktiskt hade haft fel, det smakade inte alls som oboypulver, i stället var det torrt och sågs mot gommen så att jag trodde att jag skulle kvävas. Jag fick spendera resten av lektionen med munnen i vattenkranen, för att få tillbaka en tendens till fukt i munnen igen.

Dagens låt: Stone Roses - Sally Cinnamon
Your eyes are gazing back from
Every little piece of glass
You seem to smile from every place

0 Comments:

Post a Comment

<< Home