Thursday, April 10, 2008

Semifinalklart

Precis som vanligt när Liverpool spelar Champions league så blev matchen mot Arsenal otroligt spännande och svängde flera gånger. Det var inte förrän Babel satte 4-2 med bara sekunder kvar som jag kunde pusta ut och känna mig säker. När Torres satte 2-1 kändes det som om det skulle kunna gå vägen, när Adebayor kvitterade kändes det kört, när vi minuten senare fick straff vände känslorna ännu en gång. Vi gick i alla fall vidare och nu väntar semifinal mot ryssarna, för tredje gången på fyra år. Vi har slagit dem de två tidigare gångerna och våra chanser är lika goda nu som då. Det kommer säkert att bli jämnt, det kommer säkert att bli spännande, hoppas bara att slutet blir lika lyckligt som i tisdags.
Igår fyllde min syster år, jag och Malin var dit med present och tårta. Nu är syster återigen tre år äldre än mig och det känns bra.
Den här veckan har det blivit dåligt med Heroes-avsnitt, jag och Malin jobbar lite för dumma tider för att det ska hinnas med, men ikväll kanske det kan bli ett i alla fall. Vi ska se avsnitt 14 nu och det börjar bli väldigt spännande. Jag förstår nu alla skriverier kring serien, den är precis så bra som det sägs. Ju längre serien går, desto mer lär man känna karaktärerna och det gör den än mer intressant. Hittills har jag fastnat mest för Hiro och hans kompis, det är ett underhållande par. Vanligtvis brukar jag ha svårt för de karaktärerna i serier och filmer som ska vara lustig mitt i det allvarliga, men samtidigt som Hiro är ganska rolig finns det med ett stort allvar i hans karaktär som gör honom speciell.

Dagens låt: The Kooks - Shine on
About your hair, you needn't care,
You look beautiful all the time.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home