Tuesday, April 08, 2008

Kortproblem

Mitt bankomatkort har börjat strula den senaste tiden. Det började med att jag inte kunde betala när jag och Malin var på ICA i förra veckan och fortsatte med att jag inte kunde betala biljetterna till Magnus Betnér när jag skulle lösa ut dem i fredags. Det var till och med så illa att det tog fem minuter innan det gick att betala med kortet när jag handlade mat i Arbrå också, därför kände jag att det var dags att skaffa nytt kort. Det är inte helt enkelt när man jobbar heltid, banken jag måste gå till har nämligen öppet mellan 10 och 15 och det är timmar som brukar vara ganska fullspäckade när man jobbar inom skolan. Idag hade jag i alla fall chansen att komma ifrån en stund. Om jag haft bil hade det inte varit några problem, det är inte direkt långa köer på banken i byn och med bil är man där på fem minuter. Numera åker jag tåg till jobbet och måste således gå för att ta mig från skolan ner på byn. Idag fick jag alltså tid att gå ifrån, tyvärr hade jag inte koll på vilka tider som gällde. När jag vandrat hela vägen ner till banken var klockan halv tio, den tid jag trodde banken öppnade, men då fick jag veta att man inte öppnade förrän vid tio. Muttrande fick jag vandra tillbaka till skolan, något som blev klart med underhållande med den högklassiga musiken från Babyshamles i öronen, There she goes går att lyssna på hur många gånger som helst utan att tröttna. Väl tillbaka på skolan fortsatte jag mitt muttrande. Jag gjorde i ordning mitt goda kaffe och lade upp benen på skrivbordet och förbannade bankens öppettider. Som tur är har jag förstående kollegor, en av mina arbetskamrater gick bort till sin jacka och hämtade sina bilnycklar och kastade dem till mig. -Tänk på att den ena blinkersen inte fungerar och att avgasröret sitter lite löst bara, sade han. Jag hade tillräckligt med rast för att åka ner strax efter tio och nu har jag, äntligenn, beställt ett nytt kort.
Ikväll är det retur mot Arsenal, en timme till avspark, mycket nervöst. Vi måste slå dem.

Dagens låt: Babyshambles - Deft left hand
Oh, i want to lay by your side

0 Comments:

Post a Comment

<< Home