Wednesday, March 19, 2008

Lov

I morgon börjar påsklovet, men först ska en hektisk dag klaras av. För att hinna med alla uppdrag ska jag ta bilen till jobbet, jag hoppas verkligen att den vinter som fick för sig att komma härom dagen inser att ingen vill ha den här och försvinner innan jag ger mig iväg. Jag blev mycket förvånad när jag klev av tåget igår och märkte att marken här i Gävle helt plötsligt hade blivit vit, jag som hade börjat använda både sommarjacka och sommarskor, nu blev det ändring på det. När jag kommer till jobbet ska jag hinna med både möte och prov innan klockan är halv tio, sedan är det en lektion till innan jag ska åka in till Bollnäs och agera innebandycoach. Det är nämligen dags för den årliga Hönan Agda-turneringen för mina nior, en turnering som fanns redan när jag var högstadieelev. Huruvida jag klarar av att coacha mina elever i innebandy låter jag vara osagt, men att döma av säsongens resultat med CSKA är jag ingen garanti för succé. CSKA:s säsong avslutades igår och det gjorde den med ännu en förlust, vi har nu tagit två vinster på de två senaste säsongerna, inte riktigt vad vi hade tänkt oss. Min säsong har inte heller blivit vad jag hoppades, inte alls lika många mål som i fjol, i stället har det blivit blåöga och en avslagen klubba. Nästa säsong ska det bli ändring på den saken.
Efter innebandyn i morgon ska jag i alla fall åka hem till Gävle, sedan är det lov. Tio dagar fri från arbete känns inte helt fel.

Dagens låt: Weeping Willows - Pretty little babies
I know that I was born to live
and not just to survive

0 Comments:

Post a Comment

<< Home