Sunday, February 17, 2008

Veckoslut

1-2 hemma mot ett pisslag som Barnsley är så dåligt att det inte ens är värt att ta upp, skamligt.
Idag har jag varit med Malin på ridtävling, nya termer har tillkommit i mitt vokabulär och när Malin gjorde i ordning sin häst för hoppning kunde jag skicka de olika delarna utan en enda miss, ruskigt imponerande om jag får säga det själv. Tävlingen gick bra även idag, även om det blev en rivning, som jag får ta på mig. De gånger jag gått banan med Malin den senaste månaden har hon ridit felfritt, men nu missade jag bangången och då kom det en rivning på sista hindret. Jag hade tänkt att följa med på banvandringen den här gången också, men jag blev kvar på läktaren. Anledningen till det var att fick syn på en baguette som tillagats för att jag inte skulle behöva sitta hungrig på läktaren under dagen och när jag såg den började min mage att göra sig påmind. Jag satt alltså kvar på läktaren och åt när bankollen gjordes, med facit i hand dumt gjort.
Nu har jag sett Eastern promises, en mycket bra film. Lite ovant att se en så pass seriös film om inte är längre än 90 minuter, men det behöver inte nödvändigtvis vara något negativt. Viggo Mortensen var riktigt bra i sin roll ch jag förstår varför han både hyllats och prisats för sin insats.
I morgon är det jobb igen, men efter den här veckan väntar ett välkommet sportlov. Veckan efter lovet är det dags för Band of horses, det är också mycket välkommet.

Dagens låt: Band of horses - Detlef schrempf
My eyes can't look at you any other way

0 Comments:

Post a Comment

<< Home