Sunday, February 10, 2008

Lördagkväll

Idag är det födelsedagsfirande som står på schemat, mina föräldrar kommer hit till stan för att ha kalas. Anledningen till kalaset är att pappa fyllde år igår och att jag fyller på torsdag, vi löser det hela genom att slå ihop firandet. Malin och syster ska också vara med och deltaga i festligheterna och dela på tårtan, det kommer att bli trevligt.
Trevligt hade jag också igår kväll. Jag, Den Gamle Franken, Feg-Per, Kusen och Fugelsang var hem till Trance-Anders och umgicks, spelade lite tv-spel och pratade. Min tv-spelskväll var mycket lyckad, jag fick nämligen en efterlängtad revansch på Feg-Per i NHL2007, dessutom sopade jag banan med Den Gamle Franken på Guitar Hero, åtminstone när vi spelade på den lättaste svårighetsgraden. Eftersom det inte finns några gitarrer i sällskapet använder vi wii-dosor när vi spelar och så fort vi går upp en svårighetsgrad blir det väldigt svårt att pricka knapparna. När vi övergick till den näst lättaste nivån förlorade jag, trots att vi spelade en så pass bra låt som Paint it black. Efter spelandet gick vi och satte oss på McGills för att ta en öl, det var ganska mycket folk på puben, men vi lyckades hitta sittplatser. När klockan närmade sig ett gick vi skilda vägar, min väg gick till ett annat uteställe i stan, där jag mötte upp Malin. Jag hann med att träffa några av hennes kompisar innan vi påbörjade marschen hemåt. En trevlig lördag blev det, både dagen och kvällen.
Med tanke på att veckan som väntar säkerligen kommer att bli hektisk är det skönt att få en riktigt bra helg innan och det har jag i allra högsta grad fått nu.
På torsdag blir jag 26 år. Nu är jag så pass gammal att jag inte skulle köpt mig själv på Championship manager eftersom jag inte vore utvecklingsbar längre, det är tur att livet inte är ett dataspel.

Dagens låt: Saybia - It´s ok love
Just when I thought
there was nobody out there
no one who quiet understood me
I glanced to the side
and I found you there smiling
patiently holding my hand

0 Comments:

Post a Comment

<< Home