Saturday, February 09, 2008

Ridtävling

Idag har jag varit iväg på min andra hopptävling för säsongen och jag har nu lagt till nya begrepp och taktiker bland mina tidigare kunskaper. Återigen var jag med och gick banan och såg även till att inhoppningen och uppvärmningen gick som den skulle. Malin och hennes springare gjorde en bra insats och belönades med pris i båda klasserna, det blev riktigt spännande. Som stor fotbollsfantast har jag tidigare haft svårt att tänka mig att hästsport ska vara spännande, men när man bryr sig om resultatet är det en nervpirrande sport. Det är inte mycket som skiljer en rivning från att man klarar hindret och varje vidrörning av bommen kan bli avgörande för resultatet. Nu när jag lärt mig lite mer om hur man kan se om hästen är på gång eller inte börjar jag känna att jag lämnat Ridklubb Z-stadiet, jag börjar kunna de olika sakerna som ska sättas på plats innan det är dags att gå in på banan och jag börjar lära mig vilka delar av hästen man måste ha koll på för att det ska gå som bäst. Jag börjar inse att det finns andra saker än ferrarigodis som kan vara intressant i ridhus.
Nionde februari idag, det betyder att min far fyller år. 54 år har han kommit upp i nu och det ska givetvis firas. I morgon kommer han och mor hit för att fira, det kommer att bli trevligt.
Idag är det förresten tre månader sedan en annan trevlig händelse också, även det är värt att firas.

Dagens låt:Band of horses - Part one(Savannah)
to wake next to you in the morning
and good morning to you.
how do you do?
hey, good morning to you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home