Friday, February 08, 2008

För ett år sedan

Det är en välkommen helg som väntar nu, det har varit en slitsam vecka och då är det skönt att ta igen sig. Det här är en ganska speciell helg, det är nämligen precis ett år sedan min 25-årsfest. Händelsen, som placerade sig på förstaplatsen på min årslista, är något som jag aldrig kommer att glömma. Det har ofta hänt det senaste året att jag tänkt på den där kvällen i NTO-lokalen, på all planering som måste ha legat bakom och på alla gånger som jag blivit lurad under planeringen. Allt ifrån Gorbatjovs prat om Gremlins till Den Gamle Frankens magbesvär och mammas blomma som skulle hämtas. Den kanske sämsta lögnen, som ändå fungerade drog ändå Gorbatjov helgen innan festen. Vi satt hemma hos Kusen och spelade ett bilspel till hans x-box. När jag gick sade jag att de kunde komma till mig på fest helgen efter jag fyllde, då började Gorbatjov att skratta. Han visste att det inte skulle bli någon sådan fest eftersom de redan planerat en annan åt mig och tyckte att det var komiskt att jag var så lurad, men för mig som inte visste något var hans skratt ganska obefogat. Han räddade upp det hela med att säga: Oj, vad det här spelet är roligt. Jag tyckte att det var lite konstigt, men med Gorbatjov vet man aldrig så jag tänkte inte mer på det. Så här i efterhand tycker jag hans räddning var ganska dålig, men å andra sidan betyder det att jag måste vara väldigt lättlurad.
En oförglömlig kväll var det i alla fall, 10 februari 2007.

Dagens låt: Okkervil River - For real, stilig video också.
And there’s nothing quite like the blinding light when that curtain’s cast aside, and no attempt is made to explain away the things that really, really, really are behind

0 Comments:

Post a Comment

<< Home