Thursday, February 07, 2008

Killen

Vissa dagar är tyngre än andra, väldigt skönt att det är helg i morgon.
Mitt vaktande av nationella provet gick enklare än väntat, jag hade en del grejer att göra och det var först sista halvtimmen som jag började bli rastlös. Jag hann iväg och friskvårda mig lite på gymmet näe provet var över, det kändes inte helt fel. Inte nog med att jag fick träning, jag fick också känna mig lite ung och det är en känsla som inte ska underskattas när man snart fyller 26 år. När jag kom till gymmet var det fyllt av en grupp äldre människor, gissningsvis pensionärer. De tränade, skrattade och verkade vara på gott humör, det smittade av sig lite på mig som kom ganska trött efter förmiddagen. När gruppen gick därifrån tittade de mot mig och ropade: Hej då killen!
Om man blir kallad för "killen" är det ett tecken på att man är ung fortfarande, åtminstone i mina ögon. Trots att jag, enligt mina vänner, var slut som människa vid 20 och att jag, enligt mina elever, började brytas ner vid 25 är jag alltså fortfarande så pass ung att jag i ögonen hos vissa, visserligen ganska gamla, människor ses som "killen". De hade kunnat ropa bara "Hej då", som om jag var en av dem, men nu valde de i stället att ropa "killen" för att markera att jag var en riktig ungdom. Det är min tolkning av det hela i alla fall.

Dagens låt: Social Distortion - Angel´s wings
I don't care about what they say
I won't live or die that way
tired of figuring out things on my own
angel's wings wont you carry me home

0 Comments:

Post a Comment

<< Home