Saturday, February 02, 2008

Nick Cave

I morgon är det dags att säkerställa ännu ett konsertbesök, den här gången är det Nick Caves spelning på Annexet i Stockholm som jag inte tänker missa. Nick Caves musik har funnits med i mitt liv länge, det började med att syrran i princip spelade sönder Murder ballads någon gång när jag gick i högstadiet och sedan dess har jag alltid haft ett gott öga till denna artist. Han har gjort mängder av musik, inte allt är bra, men det mesta. De första låtarna jag fastnade för kom från Murder ballads och det var Henry Lee, The kindness of strangers och så givetvis hiten han hade tillsammans med Kylie Minougue, Where the wild roses grow. Skivorna som kommit efter Murder ballads har fått väldigt blandad speltid av mig, men ett album som jag verkligen gillar är Boatman´s call. Där finns underbara låtar som Are you the one I´ve been waiting for och kanske allra främst Into my arms. När biljetterna släpps i morgon kommer jag att sitta vid datorn redo att få så bra platser som möjligt, det här kommer att bli en skitbra spelning och jag hoppas att Caves kommande album är bra som det borde kunna vara.

Dagens låt: Nick Cave - Straight to you
Well, Ill run, babe, but Ill come running
Straight to you
For I am captured

0 Comments:

Post a Comment

<< Home