Friday, February 01, 2008

Slut på Carnivale

Igår såg vi på Dead man walking i skolan, det var några år sedan jag såg den för första gången, men den var fortfarande bra. I inledningen av filmen stoppas Susan Sarandons karaktär av en trafikpolis, eftersom hon kört alldeles för fort. Jag blev väldigt förvånad när jag upptäckte att den som kom fram för att skriva hennes böter var broder Justin Crowe från Carnivale. I det har fallet spelade han givetvis en annan roll, men med tanke på att jag och Malin sett så mycket Carnivale den senaste tiden var det svårt att inte se på honom som den man han spelar där. Nu var hans insats i filmen mycket kort, det har den inte varit i Carnivale. Vi såg faktiskt seriens två sista avsnitt igår och nu är det alltså slut. Jag är nöjd med slutet och jag är verkligen helnöjd även med serien, den är annorlunda men mycket bra. Skådespelarna gör mycke bra ifrån sig och det är märkligt att man inte sett mer av dem i filmer eller andra serier.
På onsdag är det dags för något som jag varit nervös över länge, nämligen match mellan lärare och elever i rinkbandy. Rinkbandy innebär att det är utomhus och att man ska ha skridskor på sig. Jag är helst inomhus på vintern och om jag måste vara ute så är jag det utan skridskor. För två år sedan gjorde jag mitt första besök på en skridskoplan på kanske tio år, jag var ungefär så dålig som jag fruktade att jag skulle vara. Nu är det dags att möta niorna och hur gärna jag än vill kommer jag nog inte undan, jag måste nog vara med. Jag har redan nu försökt skylla på att jag inte har skridskor, men mina elever säger att det är lätt att fixa. Mitt hopp står nu till vädret, det måste antingen bli väldigt varmt, så att isen smälter, eller så måste det bli svinkallt, så att det inte går att genomföra matchen. Jag hoppas på värmen.

Dagens låt: Weeping Willows - The moon is my witness
The stars in the sky
Are my witness tonight
As you lie by my side
I’ve made my choic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home