Wednesday, February 06, 2008

Soffsurfning

Nu har jag uppnått ett mål som jag haft länge, nämligen att kunna ligga i soffan och surfa utan att behöva ha en kabel till datorn. Det är precis lika bekvämt som jag föreställt mig att det ska vara, nästan ännu bättre. Min gode vän Kusen var här och hjälpte mig få igång routern, det är tveklöst något som jag inte hade fixat på egen hand, det var mängder med koder och sånt som skulle skrivas in och det är långt ifrån en av mina starka sidor.
En annan av mina sidor som inte är så stark är skridskoåkning och idag var det match mellan oss lärare och eleverna. Jag vet att mina elever sett fram emot att se mig stappla omkring som Bambi där ute på isen, men det blev inget av det. Innebandymatchen i helgen satte sina spår i min rygg och därför valde jag att stå över drabbningen, som eleverna för övrigt vann ganska komfortabelt.
I morgon är det uppsatsdelen av det nationella provet, som tur är har jag samlat på mig en del rättning, så jag har en del att göra.

Dagens låt: Bonnie Prince Billy - May it always be
And you are near, an’ been with me,
May it always, may it always, may it always be

0 Comments:

Post a Comment

<< Home