Monday, February 04, 2008

Kaffe och Cave

Kaffet på mitt jobb smakar inte gott, snarare tvärtom. Tidigare har jag löst det problemet med att min kära mor bryggt kaffe åt mig som jag tagit med i termos till arbetet, men nu när jag åker tåg och inte längre sover hemma går det inte längre. De senaste tre veckorna har jag fått härda ut med kaffet som automaten pissar ut när man lagt i tre kronor i den. För att få någorlunda uthärdlig smak har jag valt att alltid ta två espresso i stället för en kaffe när jag köper, resultatet av det blir att det kostat mig sex kronor varenda gång jag varit sugen på denna dryck. I längden blir det här väldigt dyrt. Problemet med både smak och kostnad är nu löst och det är tack vare en gåva jag fick i helgen. När jag berättade om mitt kaffeproblem för Malins föräldrar kom de med en idé som visat sig vara mycket bra, nämligen att jag skulle ta dit en tryckare, jag vet inte om det är det korrekta namnet på uppfinningen men det är i alla fall en tillbringare där man har kaffe i botten och sedan häller i varmvatten, för att sedan pressa ner pulvret och på så sätt få gott kaffe. De inte bara kom med idén, de gav mig också en tryckare som jag kunde ta med och använda. Nu kan jag, i stället för att klaga på kaffet, gå runt och skryta med att jag har skolans överlägset godaste. Mina kollegors avundsjuka går inte att ta fel på. På mitt skrivbord står numera denna tryckare tillsammans med en snygg burk, som jag fick av morsan i julklapp, innehållande ebonykaffe, riktigt lyxigt.
En annan sak som känns lyxig är att jag idag fick tag på två biljetter till Nick Caves spelning på Annexet i maj, det kommer att bli grymt bra. Jag var med redan när biljetterna släpptes i morse, för att vara helt säker på att få en bra plats, senare märkte jag att det var ståplats. Hur som helst har jag och Malin biljetter nu och det är bara att börja nedräkningen till en väldigt spännande konsert. I mars kommer nya skivan, den kommer säkert att vara högklassig.

Dagens låt: Nick Cave - The ship song, suverän version av en suverän låt.
We make a little history, baby
Every time you come around

0 Comments:

Post a Comment

<< Home