Saturday, January 26, 2008

Fredagkväll hos Kusen

Gårdagens insats i Guitar Hero var en klar förättring jämfört med tidigare, men att få till 98% på easy kanske inte så svårt som jag trodde att det skulle vara. Att hålla reda på tre knappar och dessutom göra det till låtar som jag faktiskt tycker hyfsat bra om var faktiskt ganska enkelt. Det enda problemet vi hade igår var att Kusen inte hade något kaffe hemma, han förresten inte hemma själv heller, men hans tvillingbror Feg-Per(tidigare Hasse Holmqvist) hade lånat lägenheten. En fredagkväll utan kaffe när man varit uppe sedan klockan fem är inte realistiskt, så jag rotade igenom de skåp jag kunde hitta, men utan lycka. För att få ordning så skickade jag iväg ett sms till Kusen och frågade var han förvarade sitt kaffe egentligen, svaret kom snabbt och det löd: Närlivs. Enda chansen för mig att få mitt kaffe var alltså att knalla iväg till närmsta affär och köpa, men enligt de andra tv-spelarna var alt stängt vid den tiden. jag och Den Gamle Franken tog ändå tag i saken och gick mot pressbyrån, där borde man i alla fall kunna få tag på en sån där plastmugg med ganska pissigt kaffe, men det smakar åtminstone lite som kaffe. Till min stora lycka upptäckte jag dock att mina vänner hade haft fel i sina påståenden om att affären var stängd, den var öppen och de hade ebonykaffe till ett överkomligt pris. Det är lite spännande att besöka närlivs kvällstid på helgerna, för någon vecka sedan var jag och Kusen där och Kusen där och handlade när vi fick se ett snatteriförsök. Försöket var av det mer annorlunda slaget, jag skulle misstänka att det inte är varje dag som de som sitter i kassan måste jaga efter vuxna människor som snattar kinderägg, men så va fallet den här gången. Nu slutade allting lyckligt, kinderägget kom tillbaka till sin ägare utan att det inträffade några otrevligheter och mannen satte sig igen bakom kassan med en ganska trött min.
Igår hände inga sådana saker i affären, däremot fick jag mitt kaffe och Den Gamle Franken fick sin middag.

Dagens låt: Antohy & th Johnsons - You are my sister
May all of your dreams come true
I want this for you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home