Thursday, January 24, 2008

Prov på gång

Det allra bästa med mitt yrke är den kontakt man får med eleverna, att få lära känna ungdomarna och lära dem viktiga saker är en lyx inom mitt yrke. Det allra jobbigaste med mitt yrke är när eleverna lämnar skolan för att gå vidare, det var väldigt jobbigt att skiljas från min förra nia och om några månader är det dags att än en gång lämna ifrån sig en klass som jag tycker mycket om. Just nu är det gymnasieansökningstider och det påminner mig om att det faktiskt inte är så långt kvar innan det är dags att ta farväl av ännu en grupp sympatiska tonåringar, det kommer inte att bli roligt. När man haft en klass länge får man en speciell relation och när man sedan inte ses längre blir det tomt. Men än är det några månader kvar innan sommarlovet och det är en hel del som ska göras. Idag fick de träna till de nationella proven, som går av stapeln om två veckor. I år ska jag försöka planera mitt eget agerande lite bättre än förra året, då visade jag upp en rejäl orutin när det gäller nationella prov-vaktande. Eftersom man sitter ett tag tog jag med kaffe att dricka, en termos med hemmabryggt, gott kaffe. Problemet var att jag inte hade annat att göra än att dricka kaffe och då tog kaffet slut ganska fort, efter en timme började jag märka av följderna av mitt drickande, jag blev otroligt pissnödig. Som provvakt får man tyvärr inte lämna lokalen och det var verkligen ingen höjdare att försöka härda ut under de sista två timmarna, till slut gick jag bort till dörren och ställde mig med den på glänt. När det gick förbi en lärare utanför såg jag snabbt till att denne fick komma in och vakta åt mig, sedan begav jag mig i rask takt bort till toaletten. I år ska jag inte dricka lika mycket kaffe och jag ska verkligen inte dricka lika snabbt, dessutom ska jag nog ta med mig en del rättning så att jag har något att göra.

Dagens låt: Isolation Years - It´s golden
Like a jewel bumping down the stairs
we've been moving on so let us pray
in celebration of a special mind
and for a friendship of a certain kind

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hehe, Jag visste inte att du hade blogg, men kul att läsa iaf :P

// Linda 7:2

8:30 AM  

Post a Comment

<< Home